torsdag 15 november 2012

Liten Omelettrulle med skinka och smält ost (Lchf)

 Oj nu är det verkligen dags att bädda ner sig i sängen, kl är alldeles för mycket!
Men måste dela med mig av ett litet frukost/lunch tips till innan jag bäddar ner mig!
Som jag skrev i förra inlägget så fick jag en liten stekpanna som passar perfekt till massa små rätter och steka såna här mindre omeletter. Inlägget hittar ni här där finns även en annan variant på innehåll till frukost/lunch omelett.
Detta är så gott när osten smälter :-) Det är därför jag lägger på osten redan i stekpannan
Lite som micro macka :-)



Gör så här
smält smör i stekpannan (det ska precis smält så det inte blir för varmt när du kläcker ägget
kläck i 1ägg och häll snabbt på 1-2msk grädde lite salt och ev lite vitpeppar
Vispa snabbt runt (blanda ev ihop ingr innan i en skål)
Stek så underdelen blir färdig
När ovansidan börjar stanna ihop sig bred på Felix ketchup (stevia) ev lite senap (fransk) och på med några skivor ost och krydda ev med oregano eller nån annan pizzakrydda
lägg på en skinka eller bacon
Låt omeletten glida av på en tallrik och rulla ihop den


1 kommentar: